În era reţelelor de socializare, tânăra generaţie a ajuns obişnuită să îşi facă publice cele mai intime detalii din viaţă în mediul online. Fotografii din relaţie, portrete de nuntă şi de la absolvire ori informaţii despre noul loc de muncă sunt publicate pe reţelele de socializare, potrivit Columbia Business School. Unul dintre efectele surprinzătoare ale acestei deprinderi se observă în dieta user-ilor, mai nesănătoasă decât a celorlalte persoane, potrivit unui studiu recent.
„Până în prezent, nu s-au realizat studii care să arate cum este influenţat comportamenul utilizatorului de reţele de socializare. De asemenea, nu a fost analizat impactul pe care aceste site-uri îl au asupra sentimentelor utilizatorilor, dar şi asupra deciziilor pe care aceştia le iau atunci când nu sunt conectaţi la reţele de socializare”, a declarat profesorul Keith Wilcox.
Acesta, împreună cu Andrew Stephen, de la Universitatea din Pittsburgh, au realizat o serie de experimente pentru a vedea cum influenţează accesarea site-urilor de socializare comportamentul utilizatorilor.
Una dintre cercetări arată că Facebook-ul are un impact destul de puternic asupra dietei. Mai concret, persoanele care obişnuiesc să socializeze în mediul online optează pentru preparate nesănătoase. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au rugat un grup de persoane să stea cinci minute pe Facebook sau pe CNN. După expirarea timpului, oamenii de ştiinţă au oferit voluntarilor o gustare. Subiecţii trebuiau să aleagă între o prăjitură şi un baton de granola. Rezultatele au arătat că participanţii care au ales să petreacă cele cinci minute pe Facebook au optat pentru gustarea nesănătoasă - respectiv prăjitura, în timp ce voluntarii care au „răsfoit” CNN-ul au optat pentru gustarea mai sănătoasă, adică batonul de granola.
Reţelele de socializare influenţează şi starea de spirit,