Taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice, a anunţat premierul Victor Ponta.
El a precizat, în şedinţa de vineri, că plata pentru acest timbru de mediu va fi calculată în funcţie de emisia de noxe şi capacitatea cilindrică a vehiculului. Premierul a precizat că timbrul va fi calculat după principiul că maşinile mai noi şi mai puţin poluante vor plăti o taxă mai mică.
TOTUL DESPRE TAXA AUTO 2013. Cât a câştigat statul de pe urma taxei auto
Taxa de primă vânzare auto, suspendată de fostul Guvern doar până la începutul acestui an, este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie, Executivul urmând însă să analizeze această situaţie.
Premierul Victor Ponta a asigurat, în luna decembrie, că Guvernul va reglementa situaţia taxei auto în prima şedinţă din 2013, precizând atunci că taxa de primă înmatriculare va fi înlocuită cu o taxă de mediu raportată mult mai strict la gradul de poluare al unui vehicul.
Taxa de primă vânzare auto, introdusă de Guvernul Boc la sfârşitul anului 2011, trebuia percepută cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa de poluare.
În ianuarie 2012, pe fondul protestelor organizate atunci în Bucureşti şi alte oraşe ale ţării în care una dintre revendicările formulate viza eliminarea taxei auto, coaliţia guvernamentală PDL-UDMR a decis să suspende pentru un an, până la 1 ianuarie 2013, taxa de primă vânzare, cu explicaţia că proprietarii de maşini vechi trebuie să beneficieze de timp suplimentar pentru a vinde autovehiculele.
În luna octombrie, premierul Victor Ponta a anunţat că sistemul de taxare a propri