Albumul "21" al cântăreţei britanice Adele a reuşit o performanţă rară în 2012, ocupând pentru al doilea an consecutiv primul loc în topul materialelor discografice cu cele mai mari vânzări în Statele Unite, informează Reuters.
Este pentru prima dată în istorie când acelaşi material discografic ocupă primul loc în topul vânzărilor de albume din Statele Unite timp de doi ani la rând, de când compania Nielsen Soundscan a început să alcătuiască acest clasament, în 1991, au anunţat joi reprezentanţii acestei companii.
Însă numărul total al albumelor vândute pe piaţa americană a scăzut în 2012 cu patru procente, ajungând la 315,9 milioane de copii, după progresul de trei procente înregistrat în 2011.
Albumul "21" al cântăreţei Adele s-a vândut în 4,41 milioane de copii în Statele Unite în anul 2012, depăşind albumul "Red", lansat de Taylor Swift, care ocupă locul al doilea, cu 3,11 milioane de unităţi vândute. În 2011, "21" s-a vândut în 5,82 milioane de copii pe piaţa americană.
"Este un fel de album care apare o dată în viaţă", a declarat Keith Caulfield, director asociat al revistei Billboard, referindu-se la acest material discografic de succes. "Doar câteva astfel de albume reuşesc să rămână în istorie", a adăugat el.
"21", care include piese de succes precum "Rolling in the Deep" şi "Someone Like You", a ajutat-o pe Adele să câştige şase premii Grammy la începutul anului 2012, confirmând astfel supremaţia muzicală a artistei britanice în vârstă de 24 de ani, care îşi înregistrează discurile la casa independentă XL Recordings.
"21" s-a vândut într-un ritm susţinut, depăşind pragul de 10 milioane de unităţi vândute într-un interval mai mic de doi ani, precizează Keith Caulfield. Precedentul material discografic care a reuşit această performanţă a fost discul "No String Attached", lansat în 2000 de grupul 'N Sync.
Sucesul