Piaţa locală a pierdut în 2012 trei poziţii în clasamentul vânzărilor Dacia şi a ajuns pentru prima dată pe locul şase la nivel european.
România a fost depăşită în 2012 nu doar de Franţa şi Germania, pieţe care au preluat primele două locuri după 2008, dar şi de Italia, Turcia şi Spania, potrivit datelor asociaţiilor constructorilor auto europeni.
Ieşirea şi din top cinci vine în condiţiile în care înmatriculările Dacia din România au scăzut anul trecut cu aproape 30%, la circa 16.000 de unităţi, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor la 11 luni, în timp ce piaţa locală a scăzut anul trecut cu aproape 20%, la 70.000 de maşini noi, cel mai mic nivel din ultimii zece ani. Ieşirea din top cinci a României în 2012 coincide cu anul în care Renault a deschis cea de-a treia uzină Dacia la Tanger, în Maroc, unde anul trecut a demarat producţia modelelor Lodgy, Dokker şi Dokker Van destinate în principal Europei de Vest.
Cea mai mare piaţă pentru Dacia a rămas şi anul trecut Franţa, unde s-au înmatriculat aproape 81.000 de autoturisme, în scădere cu aproape 10% faţă de anul anterior.
Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată de constructorul local la nivelul anului trecut în Polonia, unde numărul autoturismelor Dacia înmatriculate s-a dublat, la aproape 9.500 de unităţi, în timp ce în Turcia marca autohtonă a avansat cu aproape 40%, la peste 25.000 de maşini.
Piaţa locală a pierdut în 2012 trei poziţii în clasamentul vânzărilor Dacia şi a ajuns pentru prima dată pe locul şase la nivel european.
România a fost depăşită în 2012 nu doar de Franţa şi Germania, pieţe care au preluat primele două locuri după 2008, dar şi de Italia, Turcia şi Spania, potrivit datelor asociaţiilor constructorilor auto europeni.
Ieşirea şi din top cinci vine în condiţiile în care înmatriculările Dacia din România au scăzut anul tre