Samsung va continua să domine piaţa smartphone-urilo şi se va distanţa de Apple, principalul competitor, în acest an datorită gamei mai diversificate de produse, urmând să ajungă la o cotă de piaţă de aproximativ 33%, arată o estimare a companiei de cercetare de piaţă Strategy Analytics.
Conform Reuters, specialiştii de la Strategy Ananlytics consideră că Apple ar putea să atragă clienţi din rândul utilizatorilor Samsung cu un iPhone mai ieftin, aplicând metoda iPad Mini.
Vânzările de smartphone-uri la nivel mondial vor creşte cu 27% în acest an, la 875 milioane unităţi, după o creştere puternică de 41% în 2012. Încetinirea este determinată de saturarea unor pieţe cheie precum economiile dezvoltate din America de Nord, Europa de Vest şi Asia.
Samsung Electronics ar trebui să livreze 290 milioane de smartphone-uri în acest an, în urcare cu 35% de la nivelul de 215 milioane unităţi estimat pentru 2012, potrivit Strategy Analytics.
Vânzările Apple ar urma să crească totodată cu 33%, la 180 milioane de smartphone-uri.
Astfel, cota de piaţă a Samsung va urca de la 31% la 33%, în timp ce Apple va ocupa 21% din piaţă, faţă de 20% anul trecut.
Conform termenelor de lansare de până acum, Samsung ar putea dezvălui în prinăvară sau vară Galaxy S IV, cea de-a patra versiune a navei amiral care a asigurat succesul şi notorietatea companiei pe piaţa smartphone-urilor în ultimii ani. Spre finalul anului, compania sud-coreeană ar trebui să prezinte cea de-a treia generaţie a telefonului-tabletă Galaxy Note.
În timp ce Samsung propune o gamă variată de smartphone-uri, acoperind toate segmentele de preţ, cu o diversitate largă în privinţa dotărilor, mărimii ecranului şi designului, Apple mizează în mod tradiţional pe un singur model iPhone, fiecare generaţie nouă înlocuind-o pe cea anterioară, care devin