În acest an, directorii unităţilor şcolare din municipiul Constanţa vor avea prilejul de a-şi demonstra calităţile de buni afacerişti.
Conform unei hotărâri a Consiliului Local Municipal Constanţa adoptată în ulţima şedinţă a anului precedent s-a oferit posibilitatea directorilor unităţilor de învăţământ preuniversitar de a închiria bunuri imobile (săli de clasă, laboratoare, săli sau terenuri de sport etc.) care au trecut din administrarea RAEDPP Constanța în administrarea acestora. Iniţiativa a aparţinut chiar şefului Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Răducu Popescu, care în calitate de consilier municipal PSD s-a bucurat de susţinerea aleşilor locali, iar proiectul legislativ privind completrea HCL nr.335/2011 a fost aprobat.
Numai că directorii nu vor putea închiria spaţiile respecive după bunul lor plac şi cu sumele pe care le vor ei deoarece ISJ Constanţa a anunţat că
,,a fost elaborată atât procedura care reglementează închirierea bunurilor imobile, cât şi contractul-cadru de închiriere a spaţiilor”.
Autofinanţarea, cuvântul de ordine
Aşadar, singura ,,satisfacţie” a directorilor untăţilor de învăţământ preuniversitar din Constanţa va consta în faptul că vor putea reține 50% din veniturile obţinute din închirieri, diferenţa virându-se lunar la bugetul local şi având ca destinaţie ,,asigurarea finanţării complementare a unităților de învăţământ preuniversitar”. ,,Veniturile obţinute din asemenea activităţi asociate devin surse de autofinanţare pentru şcoli şi pot fi folosite în scopul îmbunătăţirii bazei materiale, a creşterii calităţii procesului instructiv-educativ etc”, se specifică într-un comunicat remis de ISJ Constanţa.
Cu alte cuvinte, închirierea unor spaţii ar putea scuti părinţii de plata fondului clasei sau al şcolii unde învaţă copiii ori de cheltuielile ( adesea peste bugetul familiei) suportate din