TIMIȘOARA. Biroul Evidență Contribuabili și Încasări Bugetare din cadrul Direcției Fiscale a Primăriei va relua plata impozitelor și a taxelor locale din data de 14 ianuarie, iar până atunci timișorenii pot să-și achite doar amenzile la ghișee.
Potrivit deciziei Guvernului, impozitele pe terenuri, locuințe și mașini se majorează cu 16,05%. Astfel, cine a plătit în 2012 un impozit de 100 de lei, anul acesta va scoate din buzunar 116 lei. Primăria putea să majoreze, la rândul său, dările, dar primarul Nicolae Robu a decis să nu o facă.
În ceea ce privește modalitățile de plată, contribuabilii, peste 3000.000 la număr, au la dispoziție câteva variante. Astfel, impozitele se pot plăti la sediul Direcției Fiscale – Birou Evidență Contribuabili şi Încasări Bugetare, program de lucru: luni, miercuri, joi, vineri, între orele 08.30- 16.00; marți între orele 08.30-18.00. De asemenea, plățile se pot face și la oficiile poștale din Timișoara. Nu se percep comisioane.
Există și posibilitatea de plată on-line a impozitelor, însă înainte de a face această operațiune trebuie să obțineți un ID.
În cazul contribuabililor persoane fizice, pentru obținerea datelor de autentificare trebuie să vă prezentați cu actul de identitate la Direcția Fiscală, Biroul Consiliere Cetățeni și Registratură, după următorul orar: luni, miercuri, joi, vineri între orele 8:30-16:00 și marți între orele 8.30-18.00.
În cazul persoanelor juridice, acestea trebuie să se autentifice în sistem. Astfel, pentru emiterea ID-ului de Internet (user şi parolă) pentru Modelul de consultare şi plată on-line a taxelor şi impozitelor locale, contribuabilii persoane juridice trebuie să completeze o cerere pe care o pot descărca de pe site-ul institției www.dfmt.ro. Plata on-line se poate face de către contribuabili cu cărți de credit sau debit Visa, MasterCard, Diners Club, American Express ș