Moartea maestrului Sergiu Nicolaescu a lăsat, cu siguranţă, urme în sufletele românilor. Pentru unii au fost superficiale, pentru alţii ceva mai adânci, însă ultima sa dorinţă, aceea de a fi incinerat, a creat adevărate controverse.
Subiectul a fost dezbătul pe site-ul nostru, atât de jurnalişti, cât şi de bloggeri şi de comentatori. Ca de obicei, s-au creat două tabere, iar balanţa înclină de astă dată pro incinerare.
„Întoarcerea în ţărână a trupului omului este importantă pentru păstrarea amprentei dumnezeieşti personalizate, adecvate fiecărui om în parte până la a doua venire a Mântuitorului Hristos“, spune preotul Daniel Vraciu pe blogul său. Aceeaşi idee este suţinută şi de Eugen Tănăsescu: „Trupul este locaş al sufletului, purtător al chipului lui Dumnezeu, prin urmare capabil de a se sfinţi. În creştinism, trupul devine templu al Duhului Sfânt“.
În cealaltă tabără se află jurnalista Dana Musceleanu şi mare parte din comentatorii Adevărul care susţin respectarea ultimei dorinţe a maestrului.
„Unde este Legea Iubirii adusă de Iisus, dacă unui mort i se refuză slujba finală din diverse motive? (Şi aici e loc de o întreagă discuţie despre sinucidere ori eutanasiere...)“, scrie Dana pe blogul său.
„Eu ştiam că statul român este unul laic, iar incinerarea este o practică recunoscută prin legile statului român“, îşi argumentează părerea Claudiu Ionuţ, comentator Adevărul.
PRO INCINERARE
Claudiu Ionuţ: „Unde este ambasadorul Gitenstein să ne lămurească el cum este cu incinerarea? Peste 40% din decedaţii din SUA sunt incineraţi, iar în unele state apusene această rată ajunge chiar la 70%. De când a fi român este sinonim cu a fi creştin ortodox? Biserica Catolică a ridicat interdicţia privind incinerarea în 1963 - cu ce este ea mai puţin creştină decât Biserica Ortodoxă? Oricum, eu ştiam că statul român este unul laic, iar inci