-AA+A
Taxa auto devine timbru de mediu Taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice, a anunţat premierul Victor Ponta. El a precizat, în şedinţa de Guvern de joi, 4 ianuarie, că plata pentru acest timbru de mediu va fi calculată în funcţie de emisia de noxe şi capacitatea cilindrică a vehiculului.
"Nu se mai numeşte taxă de primă înmatriculare, se numeşte timbru de mediu. (...) În primul rând să ţinem cont de emisiile de noxe şi de capacitatea cilindrică, sigur consumă mai mult o maşină de 5.000 (centimetri cubi - n.a.) decât una de 1.500. Eu ştiu acest lucru din experienţe extraguvernamentale. În al doilea rând, maşini noi, nepoluante - taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante - taxă mai mare. Timbru, iertaţi-mă, trebuie să mă obişnuiesc cu noua denumire, care şi sună şi este mai corectă", a declarat, la începutul şedinţei de Guvern, premierul Victor Ponta.
Taxa de primă vânzare auto, suspendată de fostul Guvern doar până la începutul acestui an, este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie. În decembrie, Ponta a asigurat că Guvernul va reglementa situaţia taxei auto în prima şedinţă din 2013. Atunci, premierul a afirmat că taxa de primă înmatriculare a fi înlocuită cu o taxă de mediu raportată mult mai strict la gradul de poluare al unui vehicul.
Taxa de primă vânzare auto, introdusă de Guvernul Boc la sfârşitul anului 2011, trebuia percepută la prima transcriere a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa de poluare. În ianuarie 2012, în urma protestelor din Capitală şi din ţară, coaliţia guvernamentală PDL-UDMR a decis să suspende pentru un an, până la 1 ianuarie 201