Odată cu expansiunea Internetului în lume, nu puţini au fost cei care au susţinut că acesta ar fi dăunător pentru dezvoltarea copiilor, sau că provoacă o dependenţă periculoasă. Un nou studiu al Universităţii Oxford arată, însă, contrariul: adolescenţii privaţi de internet sunt dezavantajaţi din punct de vedere educaţional şi social.
Analizând evoluţia copiilor din peste 1.000 de familii din Marea Britanie timp de trei ani, Departamentul de Educaţie al Universităţii Oxford a ajuns la concluzia că beneficiile utilizării tehnologiei ca Internetul pe PC sau pe alte dispozitive sunt mult mai mari decât presupusele riscuri.
Prin interviurile cu adolescenţii, studiul a arătat că majoritatea celor care nu au acces la Internet se simt excluşi din grupurile sociale şi au dificultăţi în îndeplinirea temelor pentru acasă.
"Studiul ne-a arătat că părinţii au tendinţa să se concentreze asupra aspectelor negative, în special efectul de distragere a reţelelor de socializare, fără să vadă beneficiile pe care le prezintă Internetul", susţine dr. Chris Davies, unul dintre cercetătorii care au participat la realizarea studiului.
În contradicţie cu ceea ce se credea până la momentul actual, cercetătorii de la Oxford nu au găsit dovezi care să susţină teoria conform căreia folosirea Internetului scade capacitatea de concentrare şi abilitatea de a studia pentru o perioadă îndelungată.
Odată cu expansiunea Internetului în lume, nu puţini au fost cei care au susţinut că acesta ar fi dăunător pentru dezvoltarea copiilor, sau că provoacă o dependenţă periculoasă. Un nou studiu al Universităţii Oxford arată, însă, contrariul: adolescenţii privaţi de internet sunt dezavantajaţi din punct de vedere educaţional şi social.
Analizând evoluţia copiilor din peste 1.000 de familii din Marea Britanie timp de trei ani, Departamentul de Educaţi