Comisia Federala pentru Comert din Statele Unite a decis, vineri, ca Google isi poate extinde dominatia pe piata cautarilor online, fapt ce reprezinta un dezavantaj pentru firmele concurente, insa compania a pierdut o alta batalie importanta pe piata smartphone-urilor.
Astfel, dupa o investigatie de 20 de luni, institutia a ajuns la concluzia ca Google doreste sa se extinda pe piata cautarilor online, fiind motivata de imbunatatirea rezultatelor serviciilor sale si nu de zdrobirea concurentei, potrivit presedintei Comisiei Federale pentru Comert, Jon Leibowitz.
In plus, ea a tinut sa precizeze ca exista o mare diferenta intre dominarea pietei si a face acest lucru in mod incorect, scrie Bloomberg.
Decizia comisiei permite Google sa continue sa adauge noi functii de tipul celor care i-au permis sa intreaca Microsoft si Yahoo! pentru a deveni principalul furnizor de servicii de cautare si cea mai valoroasa companie de Internet.
Google, care obtine bani frumosi din reclamele postate langa rezultatele cautarilor, va avea o cota de piata, in 2013, in SUA de 76%, in timp ce Microsoft va detine 9%, iar Yahoo! 6%, potrivit analistilor de la EMarkete.
Investigatia Comisiei Federale pentru Comert a vizat acuzatiile competitorilor, conform carora manipuleaza algoritmul de cautare, pentru ca sa promoveze mai bine serviciile si produsele proprii.
Desi unele dovezi aratau faptul ca Google a incercat sa isi elimine competitia, "principalul motiv" pentru care compania a facut schimbari majore in cadrul rezultatelor online a fost imbunatatirea cautarilor pentru utilizator, potrivit lui Leibowitz.
Astfel, decizia agentiei de a inchide investigatia fara vreo masura impotriva Google reprezinta o lovitura pentru companii concurente precum Microsoft, Yelp si Expedia, dupa ce acestea au cerut institutiei sa