Guvernul Ponta 2 urmeaza sa prezinte, in fata Parlamentului, proiectul de buget. Intrucat este primul an al unei guvernari care isi propune sa dureze un intreg ciclu electoral in baza unui amplu program prezentat inainte de alegeri, la baza acestui buget trebuie sa stea o noua filosofie. Dar inainte de toate, inainte chiar de aceasta viziune, stau cifrele. Daca cifrele sunt exacte e bine. Daca ele sunt supte din deget, atunci e de rau. Pentru ca o lege a bugetului gresita poate arunca in aer Romania.
Nu este pentru prima data cand afirm ca, pe parcursul acestei luni, dupa ce vom avea la dispozitie proiectul Legii bugetului, vom putea masura, cu relativa precizie, sansele Guvernului Ponta 2 de a-si indeplini angajamentele. Pentru ca o lege a bugetului spune multe. Daca ea va fi scrisa de matusalemicul Gherghina de la Ministerul Finantelor, vom afla dintr-o prima analiza a bugetului. La fel, daca aceasta constructie a veniturilor si cheltuielilor statului va avea la baza o filosofie adecvata programului de guvernare USL. Incotro se vor duce cheltuielile? Ele vor fi destinate pur si simplu sustinerii unui stat slab, pus pe butuci, care scartaie din toate incheieturile? Sau vor fi cheltuieli destinate unor investitii facute cu cap? De natura sa creeze valoare adaugata. Si sa reporneasca intregul angrenaj economic. Cum va fi sustinuta economia privata? Cat din cheltuieli vor insemna bani publici dusi pe apa Sambetei? Pentru intretinerea Guvernului, din umbra condus, de la Cotroceni, de Traian Basescu? Sau pentru alimentarea unor operatiuni de politie politica, puse la cale de serviciile secrete si in special de SPP? Si asa mai departe.
La fel ne vom putea da seama in ce directie conduce Romania Guvernul Ponta 2, urmarind, prin comparatie cu alti ani, care sunt sursele de venituri pe care mizeaza Executivul. De unde vor veni banii. Acest capitol ne va spune,