Una dintre cele mai mari investiții în infrastructură din județul Brașov este construirea barajului de la Mândra, care va duce la apariția lacului artificial Veneția.
Guvernul comunist din 1987 a decis să demareze această investiție de anvergură, strategică la nivel național, care avea inițial dimensiuni mult mai mari. Barajul deversor va avea trei deschideri de 10×16 m! Conform proiectului inițial, coada lacului pleca de la Hoghiz – Homorod – Ungra – Cuciulata – Comăna – Crihalma – Veneția de Jos – Ticușu Nou – Părău – Șercaia – Hălmeag – Mândra. Capacitatea maximă de înmagazinare a lacului era de 338 de milioane de metri cubi.
În 1988, mai-marii PCR au dispus începerea imediată a lucrărilor. La Mândra au fost aduși 1.200 de muncitori care s-au apucat fără prea multe mofturi de treabă. Din păcate, după revoluție, lucrările au continuat într-un ritm mult mai mic, iar în 2004 Guvernul de la avea vreme a decis redimensionarea proiectului, astfel încât capătul lacului să ajungă doar până la Comăna, nu până la Hoghiz, cum era prevăzut inițial.
Beneficiarul investiției, Hidroelectrica, care a desemnat prin licitație și continuatorul lucrărilor: Hidroconstrucția SA… Conform datelor existente, până la această dată s-au investit, raportat la proiectul aprobat în 2004, aproximativ 110 milioane de euro, stadiul general al lucrărilor fiind de circa 50%.
Defalcat pe obiective, se poate spune că barajul și lucrările aferente centralei hidroelectrice sunt finalizate în proporție de 70%, puterea acesteia fiind de 19MW. Din cele trei diguri care trebuie executate, cel de pe malul drept este la stadiul de 50%, unul de pe malul stâng – 40%, iar cel din lângă Șercaia nici măcar nu a fost început.
Potrivit estimărilor inginerilor hidrotehniști, pentru finalizarea lucrărilor ar mai fi necesare încă 160 de milioane de euro, atât pentru lucrări, cât și pentru