Încă din 1917, japonezii de la Mitsubishi lansau un vehicul cu șapte locuri. Se numea Model A și avea la bază un Fiat Tipo 3. Și noul Outlander poate transporta șapte persoane... aproape oriunde
Când ai în plan achiziționarea unui vehicul care să poată străbate fără mari probleme atât aglomerările urbane, cât și drumurile neamenajate cel puțin unul dintre modelele Mitsubishi intră în complicata ecuație care include raportul calitate/preț, dotări, confort, utilitate, comportament rutier și, mai ales, fiabilitate. Fără mari pretenții în zona autoturismelor clasice precum Colt sau Lancer, marca niponă excelează atunci când în vizorul clientului intră modele ca ASX, Outlander, Pajero sau L200.
Cel mai mic exponent al gamei SUV a producătorului japonez, ASX, este încă în topul preferințelor, iar L200 a rămas una dintre cele mai căutate camionete cu tracțiune integrală. Chiar și într-o perioadă de criză, impetuosul Pajero înregistrează o creștere cu 3% a vânzărilor pe piața europeană. ASX o duce chiar mai bine având, la finalul lui 2011, o creștere cu 131% a livrărilor către clienți. Doar Outlander a fost nevoit să se recunoască învins de concurenți precum Toyota RAV4, Honda CR-V sau Chevrolet Captiva, înregistrând o scădere cu 18% a vânzărilor din 2011 față de cele din 2010. Acest rezultat a împins oficialii Mitsubishi să impună înnoirea modelului, iar rezultatul, deși nu este revoluționar, pare să fi rezolvat multe dintre problemele fostei generații.
La capitolul design exterior, întotdeuna discutabil și subiectiv, japonezii par să fi făcut un pas înapoi. Mulți dintre cei care au văzut mașina consideră că fostul model era mai atractiv și mai plin de viață, în timp ce noua versiune este prea masivă. În interior, se păstrează aerul clasic, specific modelelor nipone, însă ergonomia postului de conducere este la cote ridicate, iar sistemel