Taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un „timbru de mediu” pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice. Potrivit primului ministru, Victor Ponta, plata pentru acest timbru de mediu va fi calculată în funcţie de emisia de noxe şi capacitatea cilindrică a vehiculului.
Taxa de primă vânzare auto, suspendată de fostul Guvern doar până la începutul acestui an, este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie, Executivul urmând însă să analizeze această situaţie.
„Nu se mai numeşte taxă de primă înmatriculare, se numeşte timbru de mediu. În primul rând, să ţinem cont de emisii de noxe şi de capacitate cilindrică, că, sigur, consumă mai mult o maşină de 5.000 decât una de 1.500, eu ştiu acest lucru din experienţe extraguvernamentale şi, în al doilea rând, maşini noi nepoluante - taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante - taxă mai mare. Timbru,cred că sună şi mai corect. Mai noi şi mai nepoluante - mai puţin sau chiar deloc, sigur, pentru cele hibrid, electrice absolut nimic; mai vechi şi mai poluante - plătesc mai mult. E normal lucrul acesta”, a declarat primul ministru.
În luna decembrie, Victor Ponta a asigurat că Guvernul va reglementa situaţia taxei auto în prima şedinţă din 2013, precizând atunci că taxa de primă înmatriculare va fi înlocuită cu o taxă de mediu raportată mult mai strict la gradul de poluare al unui vehicul.
Taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un „timbru de mediu” pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice. Potrivit primului ministru, Victor Ponta, plata pentru acest timbru de mediu va fi calculată în funcţie de emisia de nox