Proiectul "StreetArt in Romania", lansat zilele trecute în Cluj, are ca scop prezentarea şi promovarea artelor urbane, de la teatru, muzică, sport şi până la graffiti.
“Proiectul nostru s-a născut din nevoia de a atrage laolaltă toate lumile care vieţuiesc în mediul străzii, în cel underground, care necesită un drum mai lung până la cunoaşterea lor de către publicul obişnuit”, a declarat Mihai Hendea, fondatorul NIŞTE brand, marcă sub care s-a fondat "StreetArt in Romania". Primul pas al proiectului este pagina de facebook "StreetArt in Romania", care “va fi locul în care vom prezenta majoritatea artelor urbane, atât legale, cât şi cele produse pe căi ilegale. În jurul acesteia vom cuprinde toate activităţile întreprinse de artişti, dar nu numai de ei în mediul outdoor: de la teatru, muzică, sport şi până la graffiti ori simple fotografii cu figuri cunoscute din fiecare oraş din România. Astfel, îi chemăm alături de noi pe toţi cei apropiaţi mediului "streetart", pentru a ne susţine şi a ne completa cu materiale diverse pentru publicare”, se arată în comunicatul trasnmis de organizatori.
Răspuns de la Emil Boc
Iniţiatorii proiectului au cerut sprijin Primăriei Cluj-Napoca. Răspunsul a venit pe pagina de facebook oficială a edilului Emil Boc: “Recunoaştem valoarea lucrărilor artistice de stradă şi încurajăm dezvoltarea acestora, la fel cum sprijinim iniţiativele de valoare din domeniile fotografiei, muzicii şi a sporturilor de stradă. În cazul în care arta stradală se delimitează clar de vandalism sau astfel de abuzuri, artiştii urbani au sprijinul nostru pentru a se dezvolta creativ în Cluj-Napoca”, a declarat primarul oraşului, Emil Boc, vizavi de proiectul "StreetArt in Romania".
Extindere în toată România
"StreetArt in Romania" a luat naştere la Cluj-Napoca, oraş important în mediul "streetart"