Practica ofertelor promotionale false a ajuns sa fie preluata de marile multinationale care activeaza in Romania. Astfel, OMV ofera produse Grundig la preturi „cu pana la 74%” mai mici, in schimbul unor puncte-bonus obtinute la alimentarea cu carburant. Cu tot cu discount, electrocasnicele vandute de OMV sunt insa mai scumpe decat in magazinele de profil.
OMV isi ia clientii in ras, marea promotie intinsa pe cinci luni fiind de fapt o pacaleala Preturi de trei ori mai mari
„Cu ajutorul punctelor bonus, te bucuri de inovatia, eleganta, calitatea si performanta produselor electrocasnice din gama Grundig Black Line. Noua campanie promotionala disponibila in toate statiile OMV in perioada 26 noiembrie 2012 – 17 martie 2013 iti aduce reduceri de pana la 74% la produsele electrocasnice marca Grundig”, este oferta celor de la OMV, menita sa atraga clienti. Procedura enuntata este simpla: la fiecare tranzactie de 40 de lei, primesti un punct bonus. Aceste puncte urmeaza sa asigure discountul la electrocasnicele Grundig. Unul dintre cele mai ieftine produse este cantarul de bucatarie KW 5040. OMV afiseaza si pretul acestuia: 209,90 lei. Pentru 10 puncte acumulate se ofera discount, iar pretul „la oferta” este de 54,99 lei. Problema este ca pe site-urile de vanzari online acelasi model de cantar este oferit la pretul de 60 de lei. Asadar, pretul „intreg” de la OMV este de peste 3 ori mai mare decat cel de pe piata.
„Fripti” la buzunare
Urmatorul produs oferit la „promotie” are exact aceeasi problema: este de cateva ori mai scump decat pe piata. Pui benzina de 800 de lei la OMV, obtii 20 de puncte si pretul gratarului GRUNDIG CONTACT GRILL CG 5040 se reduce de la 609,90 lei la 169,99 lei. Pe Internet, exact acelasi gratar poate fi gasit la preturi cuprinse intre 200 si 300 de lei, adica ce cel putin doua ori mai mici decat cel „int