Un pakistanez, nevoit - pentru a supravieţui - să vândă peşte într-o piaţă populară din Londra, şi-a pus în valoare tot talentul de cântăreţ pentru a-şi atrage clienţii: filmat de către curioşi, videoclipul a uluit milioane de internauţi şi cântecul său intră acum în clasamente.
''Veniţi, doamnelor ! Veniţi, doamnelor ! Este foarte, foarte bun, peştele la o liră (sterlină). Nu este scump, peştele la o liră !'' Acest refren anodin era intonat în primăvara trecută de Mohammed Shahid Nazir pentru a atrage clienţi la taraba sa din Piaţa Queens din Upton Park, în Londra.
Trecătorii se uitau fără să cumpere de la pakistanez peştele pe care-l vindea cu o liră sterlină - ''One pound fish'', în engleză, circa 1,24 euro -, dar erau încântaţi de ritornela lui, care, ca un hit pop, li se întipărea în minte.
Amuzaţi, nişte tineri au filmat scena şi au postat videoclipul pe YouTube, şi peste cinci milioane de persoane au vizionat hitul ''One pound fish''. Gigantul industriei muzicale Warner n-a scăpat ocazia şi a semnat un contract cu Mohammed.
Cântecul este disponibil de o săptămână într-o nouă versiune cu aranjamente în stil Bollywood. Un videoclip, cu tinere în jurul cântăreţului cu barbă, devenit o stea căzătoare în Marea Britanie şi în Asia de Sud, a fost lansat pentru promovarea cântecului, care şi-a făcut luni intrarea în clasamente.
''Sunt pe locul al optulea'' în Top-40 la categoria ''Dance'' în Marea Britanie, a declarat cu satisfacţie, pe contul său pe Twitter, Mohammed Shahid Nazir.
Familia sa din Pakistan îl vede deja în fruntea clasamentelor. ''Ţin post şi mă rog pentru fiul meu în speranţa că melodia sa va ajunge pe primul loc în clasamente'', a declarat pentru AFP mama sa, Kalsoom, un prenume ce aminteşte de vocea de aur a cântecului egiptean Oum Kalthoum.
La reşedinţa familială din