Peste 1 milion de romani cu venituri mici ar putea fi nevoiti sa-si radieze autoturismele daca misteriosul “timbru de mediu” va deveni realitate, estimeaza expertii auto, citati de DailyBusiness.ro. Acestia estimeaza ca noul bir va lua forma unui impozit platit anual de catre toti automobilistii.
Intentia Guvernului Ponta 2 de a modifica taxa auto a fost anticipata de DailyBusiness.ro inca de anul trecut. Am scris atunci ca dupa alegerile parlamentare, urmeaza ca autoritatile sa modifice taxa auto pentru ca aceasta incalca legislatia europeana.
Expertii estimau ca taxa auto va fi inlocuita de un impozit auto, platit in functie de gradul de poluare, capacitatea cilindrica si vechimea masinii.
Vineri, in sedinta de guvern, premierul a vorbit de transformarea taxei auto intr-un timbru de mediu, fara a prezenta prea multe detalii. Ponta a prezentat doar principiul dupa care va functiona acesta - proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride electrice.
Ce ar trebui sa intelegem din planul autoritatilor? Expertii vad semnele clare ale introducerii impozitului auto. “Ponta a evitat detaliile deoarece pentru a introduce noul impozit, trebuie modificat Codul Fiscal. Orice alta forma de taxare este exclusa”, afirma expertul auto Razvan Marinescu.
Cum va fi calculata noua taxa
De altfel, premierul a spus ca plata pentru acest timbru de mediu va fi determinata in functie de emisia de noxe si capacitatea cilindrica a vehiculului.
“Impozitul se va calcula, cel mai probabil, dupa o grila ce va include vechimea masinii, norma de poluare si capacitatea cilindrica. Pornind de la un impozit minim de 56 de lei, platit acum pentru un Logan din 2000, se poate ajunge usor la sume de ordinul sutelor de