Vanzarile de masini la nivel global vor inregistra un avans modest, in 2013, iar piata europeana va fi din nou veriga slaba a acestei industrii, in timp ce noua taxa auto va afecta piata auto din Romania.
Autonet.ca noteaza ca batranul continent s-a confruntat cu numeroase probleme in acest sector, anul trecut, cum ar fi concedieri masive, productivitate scazuta si criza datoriilor suverane, factori care au lovit puternic in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, dar mai ales in Franta, Spania si Italia.
In luna noiembrie, vanzarile de masini noi au scazut pentru a 14-a luna consecutiv, ajungand la nivelul minim al ultimilor 19 ani, de 965.918 unitati.
Din toate cele 27 de state membre ale UE, doar in Marea Britanie s-a inregistrat un avans (+5,4%), fapt ce a propulsat-o pe locul secund in randul tarilor UE, depasind Franta si plasandu-se in spatele Germaniei.
De asemenea, majoritatea constructorilor europeni de masini au avut vanzari mai slabe in primele 11 luni din 2012: Ford a avut o scadere de 12,1%, Renault de 19,1%, Fiat de 16%, General Motors de 12,7%, iar PSA Group de 12,7%.
Doar trei companii si-au crescut vanzarile pe piata europeana, anume Jaguar/Land Rover (27,6%), Kia (14,7%) si Hyundai (9,3%).
Piata auto in Romania, in 2012
Piata masinilor noi inmatriculate in Romania a inregistrat un declin de 17%, ajungand la aproape 61.600 de unitati in primele 11 luni din 2012, comparativ cu aceeasi perioada din 2011.
In schimb, numarul de masini second hand importate in Romania a crescut cu 82% in primele 11 luni din 2012, ajungand la peste 155.900 de unitati, de la cele 85.800 de unitati inscrise in primele 11 luni din 2011. Pentru aceeasi perioada analizata, numarul masinilor reinmatriculate a scazut cu 11%, de la 360.400 la aproximativ 321.000 de unitati, potrivit u