Introducerea sensului unic pe DN1, iniţiativa ministrului de interne Radu Stroe, este o măsură cu efecte catastrofale. Cei mai afectaţi ar fi oamenii din localităţile de pe traseu, care ar fi obligaţi să parcurgă distanţe mult mai mari ca să ajungă în alte zone, informează România TV.
"După opinia mea este o idee aberantă şi nu cred că trebuie să se implementeze aşa ceva. Cred că nu mai e cazul să inventăm tot felul de modele. Avem modelele celor din Austria, Germania, Franţa unde s-au construit autostrăzi. Evident că nu o să se poată circula doar pe un sens spre Braşov, pentru că va fi un număr foarte mare de automobilişti care l-a întoarcere pe unde o să o ia, prin copaci sau pe alte drumuri, să ocolească? Eu cred că e doar o idee a cuiva, dar în niciun caz nu se poate pune în practică. Vă dau exemplul oraşului Sinaia. Carol I, primul rege al României, a avut ideea de a face o variantă pentru a ocoli oraşul, o variantă în care se circulă pe ambele sensuri. Dacă şi celelalte oraşe din vale, Comarnic sau Buşteni, Azuga ar fi avut o variantă de ocolire cu siguranţă nu mai aveam acest blocaj, lucrurile ar fi fost cât de cât îmbunătăţite", a declarat, la România TV, Vlad Oprea, primarul localităţii Sinaia.
Acesta a precizat ferm că va lua măsuri pentru a bloca acest proiect: "Nu vom da niciun fel de aviz pentru aşa ceva, iar comunitatea locală Sinaia nu va aproba niciodată asemenea aberaţie, dar nu cred că se va ajunge până acolo".
Radu Stroe, ministrul de Interne, a propus ca DN1 să fie un drum cu sens unic spre munte până la finalizarea tronsonului din autostrada A3, Comarnic-Braşov. Potrivit acestuia, DN1 ar trebui să aibă sens unic spre munte, iar întoarcerea spre Bucureşti ar urma să fie pe DN1A.