Una dintre cele mai mari investiții în infrastructură din județul Brașov este construirea barajului de la Mândra, care va duce la apariția lacului artificial Veneția.
Guvernul comunist din 1987 a decis să demareze această investiție de anvergură, strategică la nivel național, care avea inițial dimensiuni mult mai mari. Barajul deversor va avea trei deschideri de 10×16 m! Conform proiectului inițial, coada lacului pleca de la Hoghiz – Homorod – Ungra – Cuciulata – Comăna – Crihalma – Veneția de Jos – Ticușu Nou – Părău – Șercaia – Hălmeag – Mândra. Capacitatea maximă de înmagazinare a lacului era de 338 de milioane de metri cubi.
Conform gândirii de la acea vreme, investiția avea trei scopuri: Regularizarea râului Olt, care va permite reglarea de debite și intervenții pentru decolmatarea lacurilor din aval de Făgăraș. Astăzi există 24 de hidrocentrale – lacuri de acumulare pe Olt, până la Dunăre. Conform specialiștilor, decolmatarea unui lac de acumulare este atât de scumpă încât de multe ori este mai ieftin să construiești un lac nou… Apoi, noul lac de acumulare asigură prevenirea de inundații din aval de barajul nou construit la Mândra, înainte de Făgăraș și, nu în ultimul rând, producția de energie electrică.
Pe vremea PCR se muncea… În 1988, mai-marii PCR au dispus începerea imediată a lucrărilor. La Mândra au fost aduși 1.200 de muncitori care s-au apucat fără prea multe mofturi de treabă. Din păcate, după revoluție, lucrările au continuat într-un ritm mult mai mic, iar în 2004 Guvernul de la avea vreme a decis redimensionarea proiectului, astfel încât capătul lacului să ajungă doar până la Comăna, nu până la Hoghiz, cum era prevăzut inițial.
Beneficiarul investiției, Hidroelectrica, care a desemnat prin licitație și continuatorul lucrărilor: Hidroconstrucția SA… Conform datelor existente, până la această dată s-au investit, raportat la