Un fals jurnal de ieri este acest Remember Baranga preluat intenţionat din ,,CLIPA’’ (nr.12/ianuarie 2010), unde a apărut cu titlul ,,Aurel Baranga - Patru epistole dinaintea Farsei atroce’’, pentru că el mi se pare semnificativ prin virtutea lui de a dezvălui o tradiţie în mediul românesc cu nefericite rădăcini mai ales în totalitarismul de ieri.
Titlul de azi ,,Farsa atroce’’ acoperă şi explică şi mahalaua naţională de azi următoare neaşteptatului deces al marelui artist Sergiu Nicolaescu care, trist şi dezamăgit, cred eu, a cerut să fe incinerat refuzând funeraliile, refuzând un nou prilej ipocriziei care însoţeşte în spaţiul politicianist astfel de procesiuni post-mortem. Trimeterea la Aurel Baranga şi la farsa lui atroce mi se pare de neevitat. Farsa atroce Prolog Ar trebui să încep, şi încep, povestea Farsei atroce subliniind faptul că Aurel Baranga, comediograful strălucit al dramaturgiei româneşti din a doua jumătate a secolului douăzeci, a fost obsedant preocupat de estetica acestei specii începând chiar din seara premierei satirei groteşti Interesul general care l-a şi costat un preinfarct, ca să catifelăm, cum s-a mai procedat în epocă, infarctul în toată puterea cuvântului, venit să ,,încoroneze” nesfârşitele vizionări de la Teatrul de Comedie. Fireşte, nu-şi putea imagina atunci că, peste şapte ani, adus la exasperare de ,,avertismentul” primit, prin brusca ignorare brutală din partea oficialităţii de partid şi de stat în plin uriaş succes de public, va juca Farsa atroce cu propria lui viaţă! E bine să mai notăm, tot de la început, că Interesul general, cea mai acută dintre satirele lui Aurel Baranga, denunţa cu un sarcasm unic în întreaga literatură a epocii şi mai ales în universul totalitarismului comunist cinismul criminal al strategiei Funeraliilor naţionale organizate în cinstea tovarăşului de drum ,,înlăturat” în interesul general al cauzei