Ministerul Justiţiei susţine că nu există niciun text constituţional care să reglementeze numirea în funcţiile de conducere din parchete, ceea ce înseamnă că aceasta se face în condiţiile reglementate de lege, iar o ipoteză precum aceea că preşedintele României numeşte judecătorii sau procurorii în toate funcţiile, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, ar conduce la ideea că toate persoanele numite deja conform altei proceduri au fost numite cu încălcarea Constituţiei, ceea ce ar duce la vacanţa tuturor acestor posturi, scrie Agerpres.
Potrivit unui comunicat transmis luni AGERPRES, MJ a făcut o analiză a prevederilor constituţionale şi legale în legătură cu numirea în funcţiile de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi procuror şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
"În consecinţă, interpretarea art. 134 din Constituţie nu poate duce la concluzii absurde care, în substanţa lor, ar însemna practic anihilarea independenţei sistemului judiciar în limitele prevăzute de Constituţie şi legile speciale şi nesocotirea competenţelor altor instituţii ale statului", se arată în comunicat.
MJ precizează că art.134 alin.(1) din Constituţie partajează atribuţiile CSM şi ale preşedintelui României cu privire la numirea în funcţie a judecătorilor şi procurorilor, astfel că, în calitate de garant al independenţei justiţiei, Consiliul propune, iar şeful statului, în exercitarea rolului de a veghea la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice, numeşte.
"Pornind de la reglementările legale potrivit cărora admiterea în magistratură se face prin concurs organizat de către CSM, prin intermediul Institutului Naţional al Magistraturii, textul constituţional analizat are în vedere atribuţia preşedintelui de a învesti în funcţie magistraţii, judecători şi procu