Anul care tocmai a trecut a fost unul plin de evenimente pentru oamenii de business, situaţia economică mondială motivându-i să caute cele mai neaşteptate idei pentru a-şi dezvolta afacerile. ECONOMICA.NET vă prezintă un top al celor mai inspirate măsuri luate de antreprenori din întreaga lume.
Fie că este vorba despre giganţi mondiali cu operaţiuni în toată lumea, sau de mici business-uri aflate la început de drum, când situaţia economică globală este nefavorabilă o simplă idee poate face diferenţa dintre pierderi şi profit. Springwise.com, un site cu ştiri de business din toată lumea, a realizat un clasament al celor mai bune idei de afaceri din 2012, care s-ar putea pune în aplicare cu succes şi anul acesta.
Like-urile de pe Facebook afişate în magazine
Cunoscutul lanţ de magazine de fashion C&A a decis anul trecut că ar trebui să rupă cumva bariera dintre mediul online, unde promovarea a devenit mult mai facilă şi mediul offline. Aşa că, din primăvară, a început să afişeze în magazinele din Brazilia, pe lângă preţul produsului şi numărul de like-uri pe care acesta le-a adunat pe pagina de Facebook. Display-ul pe care este afişat numărul de like-uri pentru un articol vestimentar este situat pe umeraş, iar cifrele ce indică voturile se schimbă în mod real, în funcţie de reacţiile de e pagina de socializare a retailerului.
Bicicleta de 15 dolari
Bicicleta a devenit un mijloc de transport din ce în ce mai folosit în toate aglomerările urbane din lume. Pentru biciclişti este un mod ieftin, ecologic şi sănătos de a te deplasa, dar pentru un antreprenor israelian a devenit un business. Iyhar Gafni a inventat bicicleta care costă între 9 şi 12 dolari pentru a fi produsă. Este din carton reciclat, cântăreşte foarte puţin şi poate suporta o sarcină de până la 130 de kilograme.
Lampa fără baterii
Mulţi dintre noi nu se uită prea aten