Boţan: Creativitatea este un mijloc de a maximiza impactul comunicării mărcilor clienţilor
"Clienţii ne aleg în urma recomandării unor alţi clienţi. Premiile susţin promisiunea de a genera campanii de impact"
Creativul de la McCann spune că nimic nu garantează un rezultat în business şi că premiile sunt doar o componentă a managementului de reputaţie
Agenţiile de publicitate se află într-o continuă competiţie pentru obţinerea unei recunoaşteri, atât în plan naţional, cât şi internaţional, a creativităţii şi eficienţei campaniilor dezvoltate.
La prima vedere s-ar putea crede că această luptă are ca miză principală câştigarea de clienţi noi. Însă, lucrurile nu prea sunt aşa. "Premiile creative nu contează direct pentru clienţi", afirmă Adrian Boţan, director de creaţie regional al agenţiei McCann Erickson pentru Europa Centrală şi de Est şi creative partner pentru McCann Erickson Bucureşti.
El a declarat, pentru Curierul Naţional, că fiecare client este evaluat după performanţele de brand sau de vânzări, creativitatea fiind un mijloc de a maximiza impactul comunicării mărcilor lor.
Astfel, potrivit lui, premiile contribuie în principal la crearea sau consolidarea reputaţiei unei agenţii. "Nimic nu garantează un rezultat în business. Premiile sunt doar o componentă a managementului de reputaţie, contează mai departe cum converteşti reputaţia în business real", a continuat Adrian Boţan.
De ce ţin cont clienţii când aleg o agenţie
Dacă premiile nu reprezintă elementul determinant în semnarea unor noi parteneriate, cum reuşesc agenţiile să îşi dezvolte portofoliul de clienţi?
"Noi am observat - clienţii ne aleg în urma recomandării unor alţi clienţi. Acesta este cel mai eficient canal pentru noi: clienţii mulţumiţi aduc clienţi noi", a explicat creativul de la McCann.
Recomandările sunt mai des î