Posturile trustului Pro au fost scoase din grila de programe Romtelecom. Dolce încearcă să-şi păstreze abonaţii oferindu-le, gratuit, posturile HBO şi HBO Comedy. Analiştii media susţin că, în urma acestui război mediatic, ambele părţi vor avea de suferit. Romtelecom îşi pierde o parte dintre clienţi, iar PRO TV va scădea în audienţă. Posturile trustului Pro au fost scoase din grila de programe Romtelecom. Dolce încearcă să-şi păstreze abonaţii oferindu-le, gratuit, posturile HBO şi HBO Comedy. Analiştii media susţin că, în urma acestui război mediatic, ambele părţi vor avea de suferit. Romtelecom îşi pierde o parte dintre clienţi, iar PRO TV va scădea în audienţă.
Pe 3 ianuarie 2013, ora 00.00, posturile trustului PRO nu au mai putut fi vizionate de către clienţii Romtelecom care nu au conexiune prin cablu sau televiziune prin internet. Aproximativ 500.000 de români cu antene parabolice sunt afectaţi de negocierile eşuate dintre PRO şi compania care deţine platforma Dolce. Romtelecom a înlocuit posturile grupului PRO TV S.A. cu HBO şi HBO Comedy.
Iulian Comanescu (foto), analist media, spune că există posibilitatea ca şi reprezentanţii PROului să piardă. “Din datele pe care le-am găsit, UPC şi Dolce au în jur de 1,2 milioane de abonaţi, în timp ce RCS-RDS e în zona 3-3,5 milioane. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM )dădea un total de 5,9 milioane de abonaţi de cablu şi DTH în iunie 2012, ceea ce duce la concluzia că PRO TV rămâne fără 20-25% din distribuţia de cablu, ca număr de cămine.
Nu putem, totuşi, postula o scădere de rating identică, fie şi numai din cauza telespectatorilor de IPTV şi antenă terestră ai PRO-ului (chiar dacă aceştia sunt foarte puţini). În prima zi fără Dolce pentru PRO, Antena 1 a egalat ratingul acestui post pe întreaga zi. Însă e vorba mai degrabă de performanţele foarte bune ale