Douăzeci şi cinci de salariaţi ai Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Vrancea învaţă, în cadrul unui seminar, ce se desfăşoară până pe 10 ianuarie, cum să comunice cu categoriile de persoane defavorizate, în special cu cei de etnie romă. Seminarul constituie una dintre activităţile organizate în cadrul proiectului „Formarea continuă – premiza calităţii în SPO”, implementat de AJOFM Tulcea, în parteneriat cu Agenţiile similare din Vrancea, Ialomiţa, Călăraşi, precum şi cu partenerii externi Asociaţia „Pro Dinamic” şi Quality Management Service Limited din Marea Britanie.
Seminarul se desfăşoară în sala de conferinţe a Hotelului „Vrancea” din municipiul Focşani şi are ca obiectiv creşterea nivelului de competenţe profesionale ale personalului prin formarea profesională specifică şi prin îmbunătăţirea sistemului de formare al perso-nalului din cele patru Agenţii partenere. „Specializarea pentru furnizarea de servicii specializate pentru persoanele cu dificultăţi de integrare pe piaţa muncii include o serie de subactivităţi în urma cărora grupul ţintă va învăţa teoretic şi practic cum să relaţioneze eficient cu persoanele aflate în categorii defavorizate pe piaţa muncii, pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de Serviciul Public de Ocupare (SPO)”, au precizat organizatorii. În cadrul proiectului vor avea loc 12 seminarii, câte trei în fiecare dintre cele patru judeţe ale partenerilor SPO, fiecare având ca temă o altă categorie de persoane defavorizate: persoane de etnie romă, persoane cu dizabilităţi şi persoane care provin din centrele de plasament.
Proiectul se va desfăşura pe o perioadă de 36 de luni, iar printre activităţile propuse se numără şi crearea unui ghid de comunicare, ce implică o serie de activităţi de culegere de date, legislaţie, formulare cu care SPO lucrează în mod frecvent, şi traducerea acestora în