După apa caldă, Mihai Stoica a mai descoperit ceva: datele personale pot constitui obiect de şantaj.
Mihai Stoica îi ameninţă pe suporterii Stelei cu umilirea pe site-ul oficial al clubului. Cei care comandă bilete pentru meciul cu Ajax şi apoi se răzgîndesc vor apărea în ceea ce managerul roş-albaştrilor a numit “lista ruşinii”.
Ne aflăm la ani-lumină de cluburile care înapoiază banii pe bilete fanilor, după înfrîngeri ruşinoase. Bine, ştiam că marketingul sportiv din Liga 1 se află mult sub pragul european. Dar asta chiar e una nouă: să ameninţi fanii cu listarea pe site-ul oficial! Dacă se va petrece într-adevăr aşa ceva, Mihai Stoica, site-ul de vînzări de bilete al Stelei, Steaua şi site-ul ei oficial sînt buni de dat în judecată. Există o lege, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, nr.677/2001, care interzice abuzuri de acest gen.
Dacă n-ar exista o astfel de lege, numele persoanelor, CNP-ul, numărul de telefon, adresele de reşedinţă, adresele de mail, numărul de card şi alte date solicitate la vînzările on-line ar ajunge pe toate gardurile. Pe lista ruşinii, a mîndriei sau pe orice altă listă care ar străfulgera întunericul de idei al vreunui comerciant.
Aşadar, Mihai Stoica are voie să facă publice numele fanilor care s-au răzgîndit doar dacă obţine acordul în scris al fiecăruia dintre ei. Nu poate justifica o astfel de “pedeapsă” prin vreo urgenţă de ordin legal sau umanitar. 23,5 euro reprezintă preţul unui bilet la meciul de pe Amsterdam ArenA, nu valoarea taxei de protecţie a datelor personale, achitate în contul staff-ului roş-albastru.
Conform notificărilor de pe site-ul de bilete al Stelei, “scopul colectării datelor este: emiterea documentelor de plată, informarea Utilizatorului asupra stării comenzii şi livrarea către Utilizator a biletelor comandate”.
Managerul stelist probabil ştie despre ce es