Dacia a devenit o investitie importanta pentru cei de la Renault, care au cumparat constructorul auto roman in 1999.
Chiar si inainte de achizitie, compania avea mici legaturi cu grupul francez, avand in vedere ca a reprodus doua modele Renault, 8 si 12, scrie autoblog.com.
"Preluarea Dacia a venit de la sine pentru constructorul francez, in 1999. Dupa ce au realizat un automobil de tranzitie, numit Solenza, Dacia a dat lovitura cu Logan, model care a fost comercializat initial doar in pietele emergente, insa in cativa ani a ajuns in toata Europa si a avut un succes urias", scrie publicatia citata.
Dupa 13 ani, divizia low-cost a grupului francez are o gama variata de modele si deja are un profit urias, astfel ca directorul operational al Renault, Carlos Tavares, a numit-o "masina de facut bani".
Desi datele concrete despre castiguri nu au fost facute publice, se stie ca Dacia are o marja operationala de 9% (indice extrem de important, deoarece arata capacitatea companiei de a genera o valoare adaugata pentru actionari), nivel apropiat de cel al marilor companii auto.
De asemenea, previziunile pentru acest an sunt optimiste.
"Vom ramane fideli scopului initial al modelelor Dacia:. Ele vor ramane practice si fara adaosuri inutile", potrivit lui Arnaud Deboeuf, responsabil pentru masinile entry-level.
Dacia a devenit o investitie importanta pentru cei de la Renault, care au cumparat constructorul auto roman in 1999.
Chiar si inainte de achizitie, compania avea mici legaturi cu grupul francez, avand in vedere ca a reprodus doua modele Renault, 8 si 12, scrie autoblog.com.
"Preluarea Dacia a venit de la sine pentru constructorul francez, in 1999. Dupa ce au realizat un automobil de tranzitie, numit Solenza, Dacia a dat lovitura cu Logan, model care a fost com