După un semestru de la implementarea clasei „zero”, oficialii din Ministerul Educaţiei se pregătesc de evaluarea acesteia. Autorităţile centrale din învăţământ vor să vadă care sunt punctele vulnerabile, dar şi avantajele controversatei clase pregătitoare, şi astfel să găsească soluţii pentru anul viitor. Cât priveşte situaţia de la nivelul judeţului, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava au efectuat o serie de vizite inopinate în cadrul şcolilor unde funcţionează clase pregătitoare, iar în urma acestor controale au tras câteva concluzii.
Gabriela Scutaru, inspector general adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Suceava, a explicat: „La finele primului semestru al acestui an şcolar se va face o analiză de impact referitoare la clasa pregătitoare, un studiu care va fi centralizat şi analizat de Ministerul Educaţiei. Cu toate acestea, indiferent de cele sesizate, modificări foarte mari pentru anul şcolar în curs nu vor fi, urmând a se menţine aceleaşi normative şi acelaşi mod de funcţionare”.
Cât priveşte modul de desfăşurare al claselor pregătitoare organizate la nivelul judeţului nostru, Gabriela Scutaru a declarat că în urma vizitelor efectuate de inspectori ai IŞJ nu s-au depistat nereguli, probleme grave de neadaptare din partea elevilor sau profesorilor, disfuncionalităţi majore, chiar dimpotrivă. „Dascălii îşi desfăşoară bine activitatea la clasă, iar răspunsul elevilor este pe măsură. Nu pot să nu remarc efortul şi capacitatea extraordinară a profesorilor de a se adapta la ceva nou. Suntem unul dintre judeţele cu cei mai mulţi învăţători formaţi pentru clasa pregătitoare, peste 300. Cu toţii s-au implicat, au participat la o serie de evaluări, şi-au realizat portofolii, au participat la cursuri şi au depus tot efortul necesar pentru a se pregăti corespunzător. Într-adevăr, această clasă ar fi trebuit pregătită mai din tim