Feminitatea clasică s-a demodat. Drept dovadă stă cea mai recentă campanie semnată de gama de cosmetice MAC, în care o culturistă este noul ideal estetic, fortifiat cu muşchi.
După campaniile în care mama-monstruleţilor, Lady Gaga, şi rapperiţa cu peruci multicolore, Nicki Minaj, au fost eroine, a venit rândul unei sportive de performanţă să promoveze produsele de înfrumuseţare.
Jelena Abbou este noua figură a colecţiei „Strength“ (Forţă – n. r.). În reclamă, tânăra îmbrăcată cu o rochie neagră şi lucioasă adoptă poziţia specifică pentru concursurile de bodybuilding, încordându-şi braţele. Cu un machiaj puternic şi o piele strălucitoare, uşor bronzată pentru a pune în evidenţă striaţiile musculare, tânăra pozează cu un mesaj sugestiv.
„Ia o poziţie de forţă, ieşi din mulţime şi redefineşte noţiunea de frumuseţe într-o colecţie colorată mult prea irezistibilă pentru a o ignora. Cumpără acum“, îndeamnă cei de la MAC. Prin această campanie, reprezentanţii şi-au propus să schimbe concepţiile estetice la nivel social şi să încurajeze un ideal somatic atipic şi greu de obţinut în cazul femeilor.
Gama „Strength“ include cosmeticele indispensabile, de la rujuri, până la creioane de ochi. „Extinde-ţi feminitatea cu o colecţie colorată curajoasă, elegantă şi puternică“ este motto-ul acestei linii.
Perfecţiune fizică?
La 35 de ani, Jelena nu se încadrează în profilul femeii obişnuite, motivul fiind trupul său musculos, rezultat în urma unui stil de viaţă strict (este antrenoare de fitness, urmează un program dificil de antrenamente şi o dietă bogată în proteine).
Jelena este originară din Serbia, dar locuieşte în Statele Unite şi de mai bine de zece ani participă la concursuri de performanţă. Ea a mai apărut în numeroase reviste specializate în nutriţie şi sport, printre care „Fitness Hers“, „Natural Bodybuild