Absolvenţii care nu îşi găsesc un loc de muncă după finalizarea studiilor, dar şi alte categorii de persoane care au rămas fără serviciu pot obţine indemnizaţie de şomaj pe baza unei cereri ce se depune la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Vrancea, la care trebuie ataşate o serie de documente reglementate de Legea 76/ 2002.
Astfel, dosarul pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj trebuie să cuprindă în primul rând, actul de identitate în original, actele de studii şi de calificare (original şi copie), precum şi o adeverinţă medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale. Mai sunt necesare documente eliberate de organele fiscale teritoriale, din care să rezulte că solicitantul nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate, are venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj (500 de lei în momentul de faţă).
În afara documentelor menţio-nate mai sus, care trebuie să fie prezentate de toate categoriile de solicitanţi de in-demnizaţie de şomaj, cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj va fi însoţită, după caz, şi de o serie de documente, specifice categoriei în care se încadrează solicitanţii.
Astfel, în cazul persoanelor provenite din muncă, este nevoie de carnetul de muncă, în original şi în copie, şi/sau adeverinţa prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj, precum şi alte acte care atestă existenţa unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 şi, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002. La cerere va fi anexată, în funcţie de situaţie: copia de pe hotărârea judecăto-rească definitivă prin care instanţa competentă a dispus reintegrarea în mu