Lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an investiţii de circa 50 de milioane de euro în peste 150 de magazine noi în Bucureşti şi în provincie.
Retailerii continuă să investească în noi deschideri pentru că nivelul chiriilor este mai redus în această perioadă. Un alt motiv este acela că într-o perioadă în care consumul rămâne apatic deschiderile sunt cea mai sigură modalitate de majorare a vânzărilor.
Astfel, Mega Image are planificate 80 de magazine noi, Profi cel puţin 45, în timp ce Carrefour şi Billa merg în ritmul anului anterior cu peste 20 şi respectiv zece.
Deşi companiile îşi aruncă la înaintare planurile de expansiune, niciun jucător nu spune de câte astfel de magazine mai este loc pe piaţa locală.
Daniel Mocanu, directorul general al DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante şi magazine alimentare, a spus că până în 2015 piaţa mai are loc să crească în ritmul ultimilor ani. Antreprenorul, care ştie cu un an înainte ce se întâmplă în comerţul local, îşi baza afirmaţiile pe faptul că numărul de magazine la mia de locuitori este încă mic comparativ cu cel din statele vestice. Diferenţa dintre piaţa locală şi cele vestice se simte însă şi în privinţa venituri.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an investiţii de circa 50 de milioane de euro în peste 150 de magazine noi în Bucureşti şi în provincie.
Retailerii continuă să investească în noi deschideri pentru că nivelul chiriilor este mai redus în această perioadă. Un alt motiv este acela că într-o perioadă în care consumul rămâne apatic deschiderile sunt cea mai sigură modalitate de majorare a vânzărilor.
Astfel, Mega Image are planificate 80 de magazine noi, Profi cel puţin 45, în timp ce Carrefour şi Billa merg în ritm