În aşteptarea taxei auto , vânzătorii de maşini caută soluţii pentru a evita plata. Tot mai mulţi proprietari de maşini second hand iau în calcul încheierea contractelor de împrumut pe perioadă nedeterminată a autoturismelor. Astfel ar scăpa de taxe. Vezi care sunt însă riscurile la care se expun.
Piaţa maşinilor second hand este îngheţată. Nimic nu se vinde în această perioadă. Cumpărătorii aşteaptă modificarea taxei de primă înmatriculare anunţată de Executiv. „Trebuie să vedem care va fi cuantumul taxei. Nu vreau să ajungă să plătesc de două ori maşina”, a declarat Daniel Hurmuz, unul dintre botoşănenii care doresc să îşi achiziţioneze o maşină rulată din târgul auto.
Proprietarii de maşini second hand sunt optimiştişi au găsit deja soluţii de evitare a taxei. „ Eu sunt dispus să închei contract de comodat în locul contractului de vânzare –cumpărare. Practic, împrumut maşina pe o perioadă nedeterminată. Ies şi eu în câştig şi clientul. Mulţi proprietari de maşini second hand se gândesc la soluţia asta. Statul să mai aştepte plata taxelor”, a spus Ovidiu Maxim, proprietar maşini second hand.
Contracul de comodat este o soluţie de evitare taxei auto, spun specialiştii , dar are şi riscurile sale. „De exemplu, în cazul in care obiectul contractului de comodat este un autoturism, comodatarul va fi obligat sa suporte pe lângă cheltuielile curente de întreţinere, şi asigurarea auto obligatorie RCA, asigurarea CASCO, taxa de drum (vigneta), în funcţie de învoiala părţilor”, a declarat Adelina Ignat, avocat.
Mai mult, folosirea acestui tip de contract pentru a deghiza un alt contract aduce cele două părţi ale contractului în situaţia de simulaţie. În acest caz, contractul va fi supus impozitării, pentru că nu este un comodat veritabil, autorităţile de control fiscal avînd dreptul să recalifice contractul, dupa natura sa reală, indiferent de