„Game over“ este mesajul potrivit pentru consola PlayStation 2. A rezistat peste un deceniu pe piaţă, a fost cumpărată în peste 150 de milioane de unităţi şi a devenit o legendă a jocurilor video. Acum, Sony a oprit producţia şi se pregăteşte pentru viitoarea consolă.
Sony PlayStation 2 a venit în 2000 şi a reuşit, până în 2011, să adune peste 10.000 de tiluri. Iar de la lansare şi până în acel moment au fost vândute aproximativ 1,5 miliarde de unităţi, notează The Guardian. „La cota de succes pe care a atins-o PlayStation 2 a ajuns să fie, literalmente, ideea de jocuri video pentru multă lume“, a afirmat Anna Marsh, designer de jocuri care a lucrat la titluri precum „Tomb Raider“ şi „Hitman“.
A devenit cea mai succes consolă care să aterizeze în sufrageriile oamenilor, iar succesul său se datorează unei sume de trei factori: design îndrăzneţ, jocuri impresionante şi un moment foarte bun pentru lansare. Sony a decis să includă suportul pentru DVD-uri în consolă şi s-a dovedit o mişcare isteaţă. Şi în scurt timp, PlayStation 2 a depăşit rivali ca Nintendo GameCube sau Sega Dreamcast.
Dezvoltarea jocurilor era dinamică, regulile de design, de gestionare a acţiunii şi replicarea cât mai bună a realităţii erau principalii piloni, iar PS2 oferea suportul necesar pentru ca cei interesaţi să îşi pună ideile în aplicare. Analistul Piers Hardign-Rolls, de la IHS Screen Digest, a identificat un factor al succesului şi în abordarea companiei.
Sony a avut o strategie de marketing de succes, mai ales datorită asocierii cu fotbalul, ceea ce a dus la o creştere mare în zone unde consolele nu erau foarte populare. PS2 a dus mai departe moştenirea primului PlayStation, mărindu-şi audienţa prin introducerea jocurilor sociale şi crearea unui stil de viaţă.
Cele mai mari titluri de care jucătorii s-au putut bucura pe PS2 au fost: „Grand Theft Auto Vice City