Taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu": Proprietarii de maşini vechi vor plăti mai mult, iar cei care au vehicule noi mai puţin sau deloc în cazul maşinilor hibride electrice
Pîrvu (CNIPMMR): Dacă schimbăm doar denumirea nu facem nimic. Trebuie găsită o soluţie astfel încât să se aplice principiul “poluatorul plăteşte”, iar cetăţeanul să poată face o alegere potrivită vis-a-vis de calitate - preţ
Modificările legislative succesive privind taxa auto - sau de primă înmatriculare sau de poluare sau de mediu şi, mai nou, timbrul de mediu - dau în continuare bătăi de cap românilor şi, cel mai probabil, şi oficialilor europeni, care au reclamat de-a lungul timpului faptul că aceasta nu a fost în concordanţă cu directivele Uniunii Europene.
Ultima variantă, numită "timbru de mediu" după cum a spus vineri premierul Victor Ponta va fi mai scumpă pentru proprietarii de vehicule vechi şi poluante şi mai ieftină sau gratis pentru deţinătorii de vehicule noi sau cele hibride electrice.
Potrivit premierului, plata pentru acest timbru de mediu va fi calculată în funcţie de emisia de noxe şi capacitatea cilindrică a vehiculului. Astfel, proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice
Contactat telefonic, Florea Pîrvu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) ne-a declarat că schimbarea denumirii nu aduce beneficii nimănui şi că ar trebui găsită o soluţie care să aducă echilibru pe piaţă. "După ce vom vedea propunerile concrete, vom şti dacă acestea sunt în sprijinul câtorva importatori din România sau dacă acestea se aliniază într-adevăr normelor europene. Dacă schimbăm doar denumirea nu facem nimic. Noi trebui să găsim o soluţie ast