„După aprecierea mea, în ceea ce priveşte stadiul lucrărilor pe Autostrada Vestului – Nădlac-Sibiu, văd posibilă darea în funcţiune a circa 140 de kilometri până în primăvara-vara lui 2013”, spune Marius Popovici.
După anul 2012 a adus creşterea kilometrilor de autostrăzi pe ansamblul României cu circa 140 de kilometri, respectiv Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă- Constanţa, iar pe Autostrada Vestului trei loturi mai scurte – bypass Arad, bypass Timişoara: Giarmata-Remetea, iar la sfârşitul anului 2012 a fost dat în circulaţie un lot de autostradă foarte spectaculos: Şoimuş-Simeria – 15 kilometri (lucrări executate integral în umplutură, rambelu, 6-7 metri şi un pod peste Mureş spectaculos de 720 de metri), ce ne aduce 2013? „După aprecierea mea, în ceea ce priveşte stadiul lucrărilor pe Autostrada Vestului – Nădlac-Sibiu, văd posibilă darea în funcţiune a circa 140 de kilometri până în primăvara-vara lui 2013, respectiv Arad-Pecica – 16 km, lot I Lugoj-Deva, respectiv Şanoviţa-Dumbrava în judeţul Timiş – 27,5 km, iar în Ardeal, Simeria-Sibiu – 100 de kilometri”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Lotul 2 al autostrăzii Arad-Nădlac merge înainte, primul lot e cu contractul reziliat
Cel mai avansat ca lucrări este lotul II al autostrăzii Arad-Nădlac, porţiunea nod rutier Arad până la Pecica, respectiv kilometrul 22, total lungime circa 16,6 kilometri, cu valoare totală de proiect de 411 milioane lei, contribuţia UE – 350 milioane lei şi bugetul de stat – 61 milioane lei, cu termen de finalizare a proiectului 10.04.2013. Centrul de greutate al lucrărilor este la pasaj, pe autostradă, peste calea ferată Arad-Nădlac, la kilometrul 29,5, unde terasamentele sunt în curs de finalizare, în rest toate podurile şi podeţele sunt finalizate, iar autostrada are în mare parte pozat asfaltul de uzur