Principala firmă a consorţiului care a câştigat contractul de 76 de milioane de euro pentru construirea unui Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Cluj a intrat în insolvenţă. Reprezentanţii Consiliul Judeţean sunt surprinşi de problemele financiare ale companiei, în condiţiile în care a achitat deja un avans de 14 milioane de lei, fără ca lucrările contractate să fie realizate. Acum administratorii judeţului speră ca o altă firmă să finalizeze lucrarea.
Contractul dintre Consiliul Judeţean Cluj şi consorţiul format din două firme a fost semnat în 2011 şi presupunea realizarea a trei staţii de transfer a deşeurilor în Gherla, Huedin şi Mihai Viteazu. Principala firmă a consorţiului a intrat în insolvenţă, iar lucrările au fost sistate.
"Diferenţa între lucrările efectuate în teritoriu şi plată este de aproape 2 milioane. Firma care va prelua lucrarea ar trebui să o finalizeze ca şi cum ar fi primit banii luaţi de firma intrată în insolvenţă", a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Ioan Oleleu.
Rezilierea contractului cu întreg consorţiul ar presupune amânarea termenului de finalizare a lucrărilor. Acesta este motivul pentru care Consiliul Judeţean ar prefera ca o altă firmă din cadrul acestei asocieri să preia lucrarea şi să o ducă până la capăt.
"Am avut o discuţie înainte de Sărbători. Compania italiană Arvargarde doreşte să se implice. Sunt optimist în privinţa acestui contract, sper că nu se va ajunge la organizarea unei noi licitaţii", a declarat şi consilierul judeţean Ioan Petran.
Garda de mediu a închis, în luna octombrie a anului trecut, groapa de gunoi de la Pata Rât, dar una dintre firmele de salubrizare din oraş a atacat decizia în instanţă, iar activitatea a fost reluată până la finalizarea procesului.