Chiriile percepute pentru spaţiile din şcoli de autorităţile locale împiedică întemeierea asociaţiilor de părinţi cu personalitate juridică Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Recent, în multe dintre şcoli şi licee s-au încheiat alegerile pentru constituirea şi funcţionarea asociaţiilor de părinţi cu personalitate juridică. Avantajele unei astfel de soluţii nonprofit în faţa simplelor comitete de părinţi sunt clare: cheltuirea transparentă a fondurilor strânse, angajarea de personal auxiliar precum paznici sau femei de serviciu acolo unde este cazul, dar şi de instructori pentru organizarea de activităţi extracurriculare destinate elevilor, precum excursiile şi concursurile. Toate făcute cu acte în regulă.
Plus că o astfel de asociaţie cu personalitate juridică poate atrage 2% din impozitul pe venit, poate beneficia de sponsorizări, donaţii, îşi poate constitui un patrimoniu şi chiar dezvolta proiecte din fonduri europene.
Constanţa, judeţ problemă
O asociaţie de acest tip poate fi înfiinţată într-o săptămână dacă există acordul şcolii şi cel al primăriei, acestea din urmă fiind cele care administrează spaţiile instituţiilor de învăţământ. „Din păcate nu peste tot s-au constituit aceste asociaţii, pentru că întâmpinăm dificultăţi din partea anumitor autorităţi locale care nu înţeleg că vrem să ajutăm şcoala în mod legal, fără să eludăm statul de plata unor taxe. Sunt situaţii în care primăriile cer bani pentru închirierea spaţiilor din şcoli”, a spus Mihaela Gună, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar (FAPIP).
Aceşti bani ar urma să se întoarcă tot la instituţiile de învăţământ însă după obţinerea aprobării consiliului local care poate întârzia oricât. „De ce să plimbăm banii şcolii prin alte conturi pentru ca în final să ajungă tot la şcoală?”, a spus Gună. Ea a adăugat că, dacă la nivelul Bucureştiului ast