Apariţia cabrioletului Cascada face ca noua decapotabilă de la Opel să se distanţeze de gama Astra din care derivau până la debutul acesteia predecesoarele modele decopertate. Caroseria Opel Cascada este elongată cu 21 cm comparativ cu Astra, lungimea atingând 4,7 metri, în timp ce lăţimea la nivelul oglinzilor a crescut la 1,84 metri. De asemenea, liniile de design abordate precum şi formele sculptate pe laterale şi capotă plasează Cascada într-o nouă etapă de evoluţie bazată pe rafinament şi detalii.
Soluţia aleasă de fabricantul din Russelsheim în privinţa pavilionului este cea a soft-topului textil multistrat ce incorporează poliester, întregul mecanism acţionat electrohidraulic de la buton pliîndu-se în 17 secunde. Electronica permite manevre chiar şi din mers, condiţia fiind a nu se depăşi 50 km/h. Atunci când Cascada rulează acoperit, portbagajul dispune de o valoare de 350 de litri, cu doar 20 de litri sub versiunea Astra hatchback şi cu 110 de litri mai puţin ca versiunea Astra Sedan. Înglobarea soft-top-ului în locaşul său reduce volumul util al acestuia cu doar 70 de litri, la 280 de litri.
Sub capota lui Cascada îşi vor face apariţia motoare cu tehnologie de ultimă generaţie. Noua unitatea pe benzină de 1,6 litri în patru cilindri cu injecţie directă pe benzină, supraalimentată prin turbo şi sistem start&stop este printre cele mai eficiente motorizări. Astfel, noul motor de 1.6 SIDI ECOTEC (Spark Ignition Direct Injection) va livra pe Cascada 170 CP, noua tehnologie permiţând creşterea cuplului până la 290 Nm graţie overboost, acesta fiiind livrat integral de la doar 1.700 rpm. Comparativ cu vechile motoare, consumul şi emisiile de CO2 ale noului agregat SIDI ECOTEC de pe Cascada vor scădea cu peste 14%.
Imediat sub motorizarea 1.6 SIDI ECOTEC va fi poziţonată cunoscuta unitate pe benzină 1.4 Turbo care va livra punţii faţă o putere maximă