Peste un milion de români cu venituri mici ar putea fi nevoiţi să-şi radieze autoturismele dacă misteriosul “timbru de mediu” va deveni realitate, estimează experţii auto, citaţi de DailyBusiness.ro. Aceştia estimează că noul bir va lua forma unui impozit plătit anual de către toţi proprietarii de autovehicule. Experţii estimau ca taxa auto va fi înlocuită de un impozit auto, plătit în funcţie de gradul de poluare, capacitatea cilindrică şi vechimea maşinii.
Vineri, în şedinţa de guvern, premierul a vorbit de transformarea taxei auto într-un timbru de mediu, fără a prezenta prea multe detalii. Ponta a prezentat doar principiul după care va funcţiona acesta – proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice, scrie dailybusiness.ro. Ce ar trebui să înţelegem din planul autorităţilor? Experţii văd semnele clare ale introducerii impozitului auto. “Ponta a evitat detaliile deoarece pentru a introduce noul impozit, trebuie modificat Codul Fiscal. Orice altă formă de taxare este exclusă”, afirma expertul auto Răzvan Marinescu.
Cum va fi calculată noua taxa
De altfel, premierul a spus că plată pentru acest timbru de mediu va fi determinată în funcţie de emisia de noxe şi capacitatea cilindrică a vehiculului. “Impozitul se va calcula, cel mai probabil, după o grilă ce va include vechimea maşinii, norma de poluare şi capacitatea cilindrică. Pornind de la un impozit minim de 56 de lei, plătit acum pentru un autoturism Dacia din 2000, se poate ajunge uşor la sume de ordinul sutelor de lei, dacă se va lua în calcul vechimea şi norma de poluare”, a explicat anterior, expertul Răzvan Marinescu. Practic această nouă taxa înseamnă un nou impozit auto anualpe care-l vor plăti toţi proprietarii de automobile, camioane, tractoare sau alte vehicule c