Ca vehicul al unei noi generaţii, Peugeot 308 duce mai departe punctele forte ale vechiului model 307, în acelaşi timp dezvoltând unele noi, în principal în favoarea eficienţei şi calităţii.
Peugeot a construit noul 308 având ca prioritate reducerea poluării. Acest scop a fost atins prin folosirea tehnologiilor dedicate pentru a îmbunătăţi eficienţa consumului de carburant. Astfel, o atenţie deosebită a fost acordată performanţelor aerodinamicii, noul Peugeot 308 având un coeficient aerodinamic foarte bun (SCx 0,67 şi Cx 0,29) şi de aici un consum mai scăzut de carburant şi emisii poluante mai puţine.
Noul Peugeot 308 este disponibil cu o gamă largă de propulsoare (trei pe benzină, dezvoltate în parteneriat cu BMW Group şi trei diesel HDi, unul dintre acestea având emisii de doar 120 g CO2/km în ciclu combinat).
În interior, planşa de bord a noului Peugeot 308 ajută la realizarea unei vizibilităţi frontale de excepţie. Creată din suprafeţe şi linii arcuite, aceasta are încorporată unitatea de comandă a aerului condiţionat şi radio CD-ul (în funcţie de versiune). Calitatea şi textura materialelor folosite contribuie la confortul acustic din interior. Culorile sunt perfect armonizate cu tapiţeria.
Habitaclul noului Peugeot 308 a fost special creat pentru a asigura maximum de confort. Arhitectura semi-înaltă a lui 308 are ca rezultat direct un spaţiu interior generos. Scaunele din faţă sunt special proiectate pentru a lăsa loc suficient pasagerilor din spate. Există numeroase spaţii de depozitare: unul inclus în capacul portbagajului, cu acces atât din interior, cât şi din exterior, torpedo climatizat cu capacitate de 10 litri, cotieră centrală. Iluminatul interior completează în mod inspirat confortul din habitaclu: în plafoniera centrală, în spate şi în portbagaj.
Pentru Peugeot 308 s-a acordat o atenţie maximă celor mai mici detali