Grup Feroviar Român (GFR), companie care aparţine corporaţiei "Grampet Group", aparţinând omului de afaceri Gruia Stoica, este interesat de privatizarea companiei bulgare de transport feroviar de marfă. GFR a cumpărat, luni, în nume propriu, caietul de sarcini pentru privatizarea societăţii "BDZ Cargo" din Bulgaria, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, care precizează: "În prezent, Grup Feroviar Român analizează aceste documente de privatizare, precum şi impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR - «Grampet Group»".
La expirarea termenului limită, nouă companii au cumpărat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ, după cum a anunţat, ieri, Agenţia pentru Privatizare din Bulgaria, citată de Novinite şi preluată de Mediafax. Printre cei care au achiziţionat caiete de sarcini se numără şi trei companii bulgare - "First Investment Bank", "Bulgarian Ship Company" şi "Bulgarian Railway Company".
La finalul lunii decembrie 2012, presa bulgară a anunţat că, la acea vreme, şapte investitori erau interesaţi să preia divizia de marfă a BDZ, printre care compania rusă de stat RZD şi GFR.
RZD a solicitat, atunci, o prelungire a termenului până la care pot fi depuse oferte, întrucât sărbătorile au întârziat pregătirea documentelor necesare desfăşurării procedurii.
Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat, în noiembrie anul trecut, procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat. La cea de-a doua licitaţie pot participa numai investitori strategici şi din sectorul financiar.
Preţul minim de vânzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro), cât era la prima încercare de privatizare.
Divizia de marfă este singura aripă profitabilă a BDZ, iar banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi