CFR Călători a anunţat că aşteaptă pierderi uriaşe, în valoare de peste 100 de miliane de euro, în 2013. Invitaţii emisiunii Sinteza Zilei, Bogdan Chirieac şi Adrian Ursu au dezbătut acest subiect alături de reprezentanţii CFR Călători.
Adrian Ursu a amintit de o analiză a Income Magazine conform căreia toţi operatorii privaţi de pe Calea Ferată fac profit, în timp ce statul român pierde din cauza companiilor sale.
"Statul român nu e în stare să asigure un transport pe Calea Ferată care să reducă numărul morţilor de pe şosele". "Şi să faci 7 ore pe o distanţă pe care acum 30 de ani faceai 5 ore mi se pare o performanţă pentru care cineva trebuie să îşi dea demisia în fiecare ora", a spus Ursu.
Dezvăluiri despre imensele pierderi ale CFR Călători. "Ne vom trezi că CFR Călători va deveni un SRL şi se va închide"
La rândul său, Bogdan Chirieac a întrebat "ce rost mai are CFR Călători dacă firmele private merg atât de bine?"
Directorul CFR Călători, Ştefan Roseanu, a explicat: "Trenurile noastre plătesc şina peste care circulă celelalte trenuri".
Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotive, a declarat că se va ajunge probabil la închiderea CFR Călători.
Firmele private fac profit pe Calea Ferată, spre deosebire de firmele de stat, pentru că sunt ajutate de stat şi de decidenţii politici care ajung la conducerea statului, a mai spus Măntescu.
Adrian Ursu a glumit pe seama subiectului şi a spus că partidele nu ar trebui să "lase din braţe" aceşti profitori, ci să îi pună manageri şi la CFR Călători.
CFR Călători a anunţat că aşteaptă pierderi uriaşe, în valoare de peste 100 de miliane de euro, în 2013. Invitaţii emisiunii Sinteza Zilei, Bogdan Chirieac şi Adrian Ursu au dezbătut