Cizmarii, croitorii şi manufacturierii au văzut cum le cresc vânzările peste noapte când bărbaţii au început să cheltuiască în jur de 1.200 de euro pe lună pe piese vestimentare create la comandă. Pentru noul bărbat, hainele au devenit o expresie a personalităţii lui, pentru care este dispus să plătească oricât.
„Îmi place să cumpăr haine de la Matches, Prada şi Martin Margiela. Uneori, apelez la Uniqlo pentru articole de bază. Moda reprezintă o parte din viaţa mea“, susţine Oliver Woods, un hairstylist în vârstă de 41 de ani. Clientul tipic, când vine vorba de „achiziţii la modă“, Oliver explică pasiunea sa pentru tendinţe, trenduri şi creaţiile designerilor.
„Departe de a fi o corvoadă pentru mine, asortarea pieselor vestimentare reprezintă pentru mine o mare plăcere, datorită preocuparii pentru ţesăturile fine şi dorinţa de a arăta bine“, susţine Woods. „Îmi pasă de propria ţinută şi consider că trebuie să faci un efort pentru a arăta bine“, a continuat el.
Cu cheltuieli lunare estimate la o mie de lire şi o garderobă complexă, Woods este un dandy al secolului 21, dar nu este nici pe departe un „unicat” în lumea pasionaţilor de stofe. În 2011, vânzările globale pentru articolele destinate bărbaţilor au crescut cu 9%, iar liniile de îmbr[căminte şi încălţăminte reprezintă acum jumătate din piaţa vestimentară de lux.
Ieri, Consiliul de Modă Britanic a dat startul celei de-a doua ediţii a evenimentului Saptămâna de Modă pentru bărbaţi, la Londra. Colecţiile cu note de avangardă au preluat conducerea pe podium, iar designerii tineri şi branduri pur englezeşti au dezvăluit o reinterpretare a garderobei masculine.
Programul show-ului, construit ca o replică adusă succesului colecţiilor consacrate sexului frumos, aduce în lumina reflectoarelor produsul inspiraţiei unor creatori precum Lou Dalton şi Sibling.
Una dintre colecţiile