Comerțul electronic cu plata online prin Romcard, principalul payment gateway din România, a crescut în 2012 cu 38% față de 2011, ajungând la valoarea de 220 de milioane euro și un număr de 4,1 milioane de tranzacții. Dintre acestea, în sistemul PayU au fost înregistrate tranzacții în valoare de 176,4 milioane euro.
“2012 a fost anul în care comerțul electronic și-a mărit ritmul de creștere. Dacă în 2009 volumul plăților online a crescut cu 75% față de anul anterior, în 2011 creșterea a fost de 24%, aceeași tendință manifestându-se și la nivelul numărului de tranzacții. În 2012 însă, față de 2011, comerțul electronic a cunoscut o evoluție mai bună, de 38% raportat la valoarea totală și 51% raportat la numărul tranzacțiilor”, explică Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU România.
În ceea ce privește valoarea medie a tranzacțiilor, aceasta a cunoscut o scădere de 8% de la 58 euro la 53 de euro, conform Romcard.
“Dinamica tranzacțiilor în 2012 a fost interesantă. Scăderea valorii coșului mediu se datorează în primul rând creșterii cu 60% a numărului de tranzacții în lei, care au, în mod normal, o valoare mai mică. Acest lucru arată, în primul rând, o diversificare a ofertei de produse și o evoluția pozitivă pe majoritatea segmentelor de piață. Totodată a crescut gradul de adopție a metodelor online de plată în rândul consumatorilor. Vedem această tendință menținându-se și în cursul acestui an, la finalul căruia estimăm să ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzător unui număr de peste 5 milioane de tranzacții”, precizează Marin Mitroi, Director General RomCard.
Și din tranzacțiile înregistrate în sistemul PayU reiese același proces de diversificare și, în același timp, de consolidare a pieței. Astfel, pe de o parte, numărul de clienți noi care au implementat soluția integrată PayU a crescut c