Aniversarea metroului londonez va fi marcată în următoarele zile prin numeroase evenimente. Pe 13 şi 20 ianuarie, londonezii şi turiştii se vor putea plimba cu trenuri din perioada clasică şi chiar vor putea retrăi prima călătorie cu metroul.
În aceste două zile, pe liniile de metrou vor circula trenuri istorice restaurate, inclusiv prima locomotivă metropolitană cu aburi şi Vagonul Jubileu Nr. 353, care sunt cele mai vechi din lume. Pe tot parcursul acestui an, vechile trenuri, cele mai multe funcţionând cu abur vor fi din nou la datorie pe alte rute istorice.
În ultima vreme, metroul londonez a fost şi motiv de conflict între primarul Londrei, Boris Johnson, care a promis automatizarea totală a trenurilor şi eliminarea conductorilor şi a sindicatelor. Acestea din urmă se tem de pierderea locurilor de muncă şi afirmă că trenurile fără conductori sunt „letale şi nefuncţionale”.
Primarul Londrei, Boris Johnson, a promis că unele linii de metrou vor fi complet automatizate în doi ani şi multe altele până în 2018.
Una dintre liniile de metrou, Docklands Light Railway (DLR) deja foloseşte trenuri fără conductor. Trenuri automate circulă deja şi pe alte linii, dar au totuşi personal de asistenţă. Venitul pe care-l obţine DLR din automatizare, din faptul că nu are personal care să facă lucrurile care nu sunt necesare, depăşeşte cu mult costurile de funcţionare. „Putem folosi acele venituri pentru a investi în noi sisteme. Eu vreau să fu primarul care face asta”, a spus Boris Johnson.