Decizia a fost luată imediat după ce premierul Victor Ponta l-a acuzat pe şeful Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC de “abuzuri” şi “şmecherii”.
Licitaţia fusese din nou blocată de o firmă chineză care a contestat mai multe cerinţe din caietul de sarcini. Guvernul va modifica legea pentru a debloca licitaţia.
„O să schimb legea şi o să explic la Uniunea Europeană, o să le arăt exact (…) O s-o schimbăm imediat, pentru că vreau să deblochez şi o să mă bat şi cu domnul Lehel, şi cu gaşca lui, şi cu toţi ceilalţi, că dacă până în 2016 nu reuşesc să fac aceste autostrăzi, Bucureşti-Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova”, a spus Ponta, intr-o emisiune la Antena 3.
Autostradă cu 18 tuneluri
Autostrada Braşov-Comarnic este singura soluţie pentru ca DN1 să nu mai fie sufocat în fiecare weekend.
Autostrada Comarnic-Braşov, denumită şi “Autostrada Zăpezii”, a fost primul mare proiect pe care autorităţile au anunţat că vor să il construiască prin parteneriat public-privat (PPP), însă toate încercările de până acum au eşuat. Lucrările la noua autostradă ar putea începe anul viitor. Recent, premierul Victor Ponta a declarat că în 2013 una din priorităţile Guvernului în domeniul infrastructurii rutiere o va reprezenta semnarea şi începerea lucrărilor pentru tronsoanele de autostradă Comarnic – Braşov şi Craiova – Piteşti, scrie gazetabrasovului.ro.
În documentaţia CNADNR se arată că, de fapt, noua autostradă va ajunge până în zona localităţii Cristian. Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km). Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri.
Finanţarea pentru autostradă de de 6,6 miliarde de lei. Pentru această sumă, concesionarul se va ocupa de obţinerea finanţării, de proiectare, de obţ