Foto: Andreea Alexandru
François Melchior de Polignac, francezul care conduce operaţiunile locale ale grupului Carrefour, spune că simte o uşoară creştere a consumului, însă piaţa locală rămâne puternic dependentă de evoluţia economiei UE, de unde vin liniile de finanţare, unde merg 70% din exporturile locale şi unde lucrează trei milioane de români care trimit bani acasă.
"Evoluţia consumului în România a fost în 2012 mai bună decât media europeană. Mai mult, continui să cred însă că piaţa locală are potenţial pe termen lung."
Francezul, venit în România în primăvara lui 2011, adaugă că deşi preţul rămâne principalul factor care influenţează procesul de achiziţie, comportamentul de consum s-a schimbat. "Înainte de criză românii voiau să cumpere produse din afară. Acum, în contextul crizei financiare, vor să susţină economia locală şi cumpără mai multe produse fabricate în România." El mai spune că românii au plăcerea shoppingului, astfel că lor le place să meargă la cumpărături mai mult decât oricărui alt european.
În acest context Carrefour continuă cu expansiunea după ce anul trecut a deschis 21 de supermarketuri, 16 magazine de proximitate şi un centru comercial în parteneriat cu dezvoltatorul imobiliar NEPI. "Mergem înainte cu dezvoltarea reţelei în acelaşi ritm ca în ultimii ani. Deschidem diferite formate de magazine în funcţie de nevoile românilor, inclusiv hipermarketuri."
Pe piaţa locală grupul deţine 24 de hipermarketuri (a fost închisă unitatea din Arad după închiderea mallului în care era amplasată), 65 de supermarketuri şi 19 magazine de proximitate. În 2011 - ultimul an pentru care există informaţii - Carrefour a obţinut afaceri de 1,07 mld. euro.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Foto: Andreea Alexandru
François Melchior de Polignac, francezul care conduce operaţiunile locale ale